10. klasse

Hvert år starter vi en ny 10. klasse med plads til 24 elever.

Når du vælger 10. klasse på Kornmod Realskole, vil du opleve et år med faglige udfordringer og mange nye kammerater.

Når du begynder i 10. klasse, vil du komme på en introdag med dine nye kammerater. Her lærer I hinanden godt at kende, og kort tid efter følger studieturen. Enkelte af eleverne er allerede elever på Kornmod, men størstedelen kommer fra andre skoler.

For at få mest muligt ud af dit år i 10. klasse, skal du først og fremmest have viljen og lysten til at ville lære så meget som muligt. Du skal være indstillet på at gøre en indsats selv – både fagligt og socialt.

Til gengæld får du et år med:

• Et ekstra fagligt løft
  • Mulighed for blive mere moden og udvikle dig personligt
  • En masse nye kammerater
  • Et forpligtende fællesskab, hvor I hjælper hinanden
Fællesskab i 10. klasse

Kornmod Realskole har en stærk faglig profil. Det er en forudsætning, at du er parat til at styrke dine arbejdsstrategier og arbejdsvaner.

Vi har også en skole med stærke dannelsesværdier. Derfor forventer vi, at du er imødekommende og åben overfor nye bekendtskaber, at du er parat til udvikle dine personlige kompetencer, og at du vil arbejde for at skabe et stærkt fællesskab i klassen til gavn for os alle.

Modenhed og personlig udvikling

Flere elever oplever, at de i 10. klasse på Kornmod Realskole får mulighed for at bryde med tidligere mønstre. Vi ser på dig med nye øjne, og vi vil skubbe til din opfattelse af virkeligheden samt din opfattelse af egne evner og kompetencer.

Fællesskab

Introdagen lige efter sommerferien samt studieturen i september har fokus på sammenhold og fællesskab. Her lægges kimen til et frugtbart arbejde for resten af året. De oplevelser og udfordringer, som vi oplever på studieturen, bruger vi aktivt til at løse de udfordringer, som du som elev måske støder på i løbet af skoleåret.

Nysgerrig efter at vide mere?

Godt rustet til fremtiden

10. klasse giver mulighed for at udvikle sig lidt mere på det faglige og personlige område – og derved træffe et endnu mere afklaret valg ift. et fremtidigt studie og arbejde.

Det er to af eleverne i 10. klasse på Kornmod Realskole enige om. Jacob og Sara går begge i 10. klasse på Kornmod Realskole, og de synes, at de er kommet rigtig godt i gang med skoleåret.

“Der har her i starten været meget fokus på det at lære hinanden at kende og få opbygget et godt fællesskab. Vi har lavet mange fælles sociale aktiviteter, som har været med til at ryste os godt sammen”, fortæller Sara.

Jacob fremhæver, at det, at eleverne mødtes inden sommerferien til et arrangement på skolen, var super godt, så man allerede før skolestart kendte lidt til de andre.

Fællesskab

Klassen har i starten af skoleåret både været på en introtur og en tur til Tjekkiet. “Den tur gjorde meget for fællesskabet”, fortæller Sara og Jacob. “Vi blev mere trygge ved hinanden og så nye sider af hinanden gennem de aktiviteter og udfordringer, som vi blev stillet. Der var mange, der brød nogle nye grænser på den tur”.

Faglighed og afklaring

Både Sara og Jacob har valgt at gå i 10. klasse for at blive  afklaret omkring, hvad de gerne vil bagefter. Men også for at møde nye mennesker og udvikle sig personligt. Samtidig giver 10. klasse mulighed for at få helt styr på det faglige og stå endnu stærkere.

Både Jacob og Sara fremhæver, at Kornmod Realskole er valgt, fordi det er en god skole med høj faglighed og god undervisning.

Mere info om Kornmod

Når du skriver dig op her, sender vi dig en serie af emails med mange spændende informationer om Kornmod Realskole. Du vil kunne læse mere om, hvordan det er at være barn på vores skole, hvilke værdier vi har, og hvad dit barn får med i rygsækken. På denne måde bliver du klædt på til at tage det vigtige skolevalg for dit barn.